fredag 7. juli 2017

Torsdag 6.juli - Beeeeees!

Dagen startet med et kjøttsjokk, før vi bega oss ut på reisen til Death Valley.
På veien så vi skilt med fare for hester, esel, bukker og hjort, men vi så ingen.
Første stopp var Dante's View. På vei opp hit så vi enda et fareskilt, men denne gangen for bier. Og det stemte. Til de grader. I det vi åpnet bildøra ble vi angrepet av en sverm innpåslitne jævler. En av dem rakk å stikke meg i armen før jeg hadde kommet meg ut av bilen! De virket ekstra interessert i Bendik, meg og den fete bilen vår, og lot de andre turistene være i fred. Men utsikten var flott da! (Dessverre fikk jeg bare tatt mobilbilder, da kamera lå i baksetet omringet av BEEEEES!
Death Valley er kjent for å være varmt, og da vi kom til sanddynene viste termometeret 122°F (50°C)!

 Vi overlevde ved å spise Cheez-It og drikke 5 liter vann hver.

 Det ble en lang tur og når vi var ved Bad Water Basin (85,5 meter lavere enn havnivå) gikk sola ned. Så der ble litt nattkjøring hjulpet av en nesten full måne.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Aftermath?

USA-turen totalt sett var en berikende og stort sett positiv opplevelse. Her er en video jeg har satt sammen av bilder og videosnutter fra m...